NOCTURNO
pro violoncello a klavír


opusové číslo

18b

datum vzniku

1924

autograf

autograf

opis

opis

datum a místo premiéry

datum a místo

interpret premiéry

interpret

vydání

vydání

instrumentace

instrumentace

části/věty

části

durata

durata

nahrávky

nahrávky


Okolnosti vzniku

Okolnosti.


Všeobecná charakteristika a formální struktura

Charakteristika.


Životopisné souvislosti

Souvislosti.


Provádění

24. dubna 1944, 19:30

Brno, Besední dům – Antonín Duda (vc), Jan Těšík / Milan Máša (?, pf) (V. veřejný koncert Hudební konservatoře v Brně).2

18. 7. 1957, 9:00

Brno, rozhlas – Josef Křenek (vc), Jiří Pinkas (pf) (Koncert sólistů).1


1 Československý rozhlas a televise, roč. 24 (1956–1957), č. 29, s. 8.

2 Pozvánky na koncert:
Dnes a zítra. Lidové noviny, roč. 52 (1944), 19. 4., č. 108, s. 5.; též 21. 4, č. 110, s. 6.; 23. 4., č. 112, s. 6.

   Program koncertu:
1. Johann Sebastian Bach: Suita G dur pro violoncello, BWV 1007
2. Étienne Ozi: Sonáta pro dva fagoty
3. Wolfgang Amadeus Mozart: Koncert pro kontrabas A dur, KV 191
4. Bedřich Smetana: dvě polky, Oves, Hulán, JB 1:114, T 112/2 (č. 3 a 7)
5. Robert Schumann: Adagio a Allegro, op. 70
6. Osvald Chlubna: Čtyři rispetti, op. 19a, Tři zpěvy odloučeného, op. 27b, NocturnoElegie ztracených lidí, op. 18b a 18a, Písničky života, op. 38

   Referáty z koncertu:
▪ l f [=?]. Pátý veřejný koncert brněnské konservatoře. Lidové noviny, roč. 52 (1944), 26. 4., č. 115, s. 4.

▪ CITACE

kontakt | © Martin Pašek 2018–