SBORY
pro mužský, ženský a smíšený sbor


opusové číslo

9

datum vzniku

1920

autograf

autograf

opis

opis

datum a místo premiéry

Česká krajinka: 3. ledna 1922, Praha, Smetanova síň Obecního domu1

interpret premiéry

Česká krajinka: PSMU, dir. Ferdinand Vach

vydání

vydání

instrumentace

instrumentace

autor textu

I. Josef Svatopluk Machar

části/věty

mužské:
Česká krajinka
Selská rapsodie
Mír
Bůh

ženské:
Jarní noc
Ej, hory, hory
Povídajú ludé

smíšený:
Selská rebelie

durata

durata

nahrávky

nahrávky


Okolnosti vzniku

Okolnosti.


Všeobecná charakteristika a formální struktura

Charakteristika.


Životopisné souvislosti

Souvislosti.


Provádění

25. března 1922

Česká krajinka, Brno, Besední dům – PSMU, dir. Ferdinand Vach2

prosinec 1922

Česká krajinka, Praha, PSMU, dir. Ferdinand Vach.3

17. prosince 1923

Česká krajinka, Brno, Reduta, II. řádný večer KMS – PSMU, dir. Ferdinand Vach

7. června 1924

Česká krajinka, Brno, koncert KMS (zakončení Mezinárodního hudebního festivalu) – PSMU, dir. Ferdinand Vach.4

30. prosince 1928

Česká krajinka, Praha – PSMU, dir. Ferdinand Vach.5

7. května 1933, 10.00

Bůh, Brno, rozhlas – OPUS, dir. Vilém Steinman.6


1 Pozvánky na koncert:
Pěvecké sdružení moravských učitelů. Čas, roč. 31 (1921), 11. 12., č. 290, s. 7.

  Referáty z koncertu:
▪ V. Z. [=?]. P.S.M.U. (II.). Venkov, roč. 17 (1922), 5. 1., č. 4, s. 3.

2 Pozvánky na koncert:
Dnes a zítra. Lidové noviny, roč. 30 (1922), 7. 3, č. 119, s. 8.

  Program koncertu:
1. Josef Bohuslav Foerster: tři drobné sbory
2. Felix Zrno: Píseň o Dobuši
3. Osvald Chlubna: Česká krajinka, op. 9
4. Vilém Petrželka: Moře, ?
5. Bedřich Smetana: Píseň na moři
6. Otakar Ostrčil: Česká legenda vánoční
7. Leoš Janáček: Česká legie
8. Edvard Grieg: ?

  Referáty z koncertu:
▪ -k [=ČERNUŠÁK, Gracian]. Z brněnských koncertů. Lidové noviny, roč. 30 (1922), 28. 3., č. 156, s. 7.

3 Referáty z koncertu:
▪ aš. [=?]. Moravští pěvci. Národní listy, roč. 63 (1923), 4. 1., č. 3, s. 4.

4 Pozvánky na koncert:
Mezinárodní hudební festival v Praze 1924. Dalibor, roč. 40 (1923/24), 5. 6., č. 11–12, s. 98–99.
Dnes a zítra. Lidové noviny, roč. 32 (1924), 5. 6., č. 282, s. 8.; též 6. 6., č. 284, s.8. a  7. 6., č. 286, s. 10.

  Referáty z koncertu:
▪ A. J. [=JANEČEK, Antonín]. Mezinárodní hudební festival. Československá republika, roč. 245 (1924), 12. 6., č. 161, s. 7.
▪ K. S. [SÁZAVSKÝ, Karel]. Divadlo a hudba. Moravská orlice, roč. 62 (1924), 11. 6., č. 133, s. 3.
▪ A. J. [=JANEČEK, Antonín]. Z hudebního ruchu brněnského. Salon, roč. 3 (1924), VI/1924, č. 3, s. [33].

5 Pozvánky na koncert:
Proslulé pěvecké srdužení moravských učitelů. Národní listy, roč. 68 (1928), 20. 12., č. 351, s. 4.; též 23. 12., č. 354, s. 9.; 30. 12., č. 359, s. 9.

   Program koncertu:
1. Václav Kaprál: Modlitba
2. Osvald Chlubna: Česká krajinka, op. 9
3. Jan Kunc: Slezské lesy a Zbojnická
4. Vilém Petrželka: Ty a já, op. 20 č. 1
5. Jaroslav Kvapil: Večerní tábor

6. Emil Axman: Měsíčné noci
7. Boleslav Vomáčka: Výkřiky
8. Václav Kálik: Vinice

  Referáty z koncertu:
▪ B. V. [=VOMÁČKA, Boleslav]. Z pražských koncertů. Lidové noviny, roč. 37 (1929), 1. 1., č. 1, s. 9.
▪ aš + vb. [=?]. Jubilejní koncerty Pěveckého sdružení moravských učitelů. Národní listy, roč. 69 (1929), 3. 1., č. 3, s. 4–5.

6 Pozvánky k přenosu:
▪ Dnes a zítra. Lidové noviny, roč. 41 (1933), 6. 5., č. 229, s. 4.

  Program přenosu:
Jan Kunc: sbory
Osvald Chlubna: sbory (Bůh a další, muselo být zkráceno)

  Referáty z přenosu:
▪ -ek [=RACEK, Jan]. Z programů Radiojournalu. Lidové noviny, roč. 41 (1933), 13. 5., č. 241, s. 10.

kontakt | © Martin Pašek 2018–